حمل و نقلی شو؛ دکتر علی شهابی

شهابی از راهکارهای حل چالش های حمل و نقلی کشور گفت.

دکتر علی شهابی: نظام موضوعات واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری در صدد رفع چالش‌های شبکه‌های ارتباطی و حمل و نقل است.

علی شهابی در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به مأموریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری گفت: واحد یادگار امام(ره) جزو اولین واحدهایی بوده که مأموریت برنامه علمی آن مشخص شده است و از همان ابتدا با تشکیل کارگروه تخصصی، چالش‌های مختلف برنامه علمی در قالب نظام موضوعات در ابعاد ملی را احصا کرده است.

رئیس دبیرخانه برنامه علمی شبکه های ارتباطی و حمل و نقل دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: نظام موضوعات واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری در صدد رفع چالش‌های «شبکه‌های ارتباطی و حمل و نقل» است و بر این اساس پنج چالش که امروز مورد نیاز صنایع و جامعه است در کتابچه واحد یادگار امام مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: چالش اول برنامه علمی و نظام موضوعات واحد شهرری، عدم توسعه حمل و نقل ریلی، چالش دوم حجم بالای تصادفات شهری و برون شهری، چالش سوم عدم توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل، چالش چهارم امنیت و ایمنی حمل و نقل و چالش پنجم تحت عنوان عدم انضباط ترافیکی جهت تنظیم نظام موضوعات واحد یادگار امام تدوین شده است.

دکتر شهابی با تأکید بر انجام تحقیقات عمیق برای احصای موضوعات برنامه علمی واحد شهرری اظهار کرد: برای احصای موضوعات ذیل چالش عدم انضباط ترافیکی، جلسات مفصلی با فرماندهی پلیس راهنمایی و رانندگی تشکیل دادیم و سپس به نتایج مؤثقی از این چالش نائل شدیم که تحت آن ۳۰۰ موضوع مدنظر پلیس راهنمایی و رانندگی طرح شده است.

رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری گفت: تمامی چالش‌های مطرح شده در نظام موضوعات و تمامی موضوعات احصا شده طی کتابچه‌ای برای نهادها و سازمان‌های درگیر حوزه حمل و نقل ارسال شده است، تا نظرات حوزه‌های اجرایی نیز در تدوین موضوعات راه‌گشا و مسئله‌محور باشد و موضوعات احصایی برنامه علمی حالت انتزاعی به خود نگیرد.

شهابی در پایان اظهار کرد: مجموعه رشته‌های درنظر گرفته شده در برنامه علمی واحد یادگار امام(ره) متشکل از مهندسی صنایع، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی نساجی، مهندسی معماری و شهرسازی، روانشناسی، طراحی شهری، زیست‌شناسی و فیزیک است که با شروع طرح پایش تعدادی زیادی از رشته‌های موجود در دانشگاه فعال می‌شوند.

http://ana.ir/i/344292

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید