علی شهابی؛ مدیر گروه مهندسی صنایع

مصاحبه دکتر علی شهابی درباره فرصت صادرات فناوری با خبرگزاری آنا

دکتر علی شهابی: رویداد استارت‌آپی برون‌مرزی فرصت مناسبی برای صدور فناوری از سوی بخش خصوصی است.

مدیر باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و مدیرگروه مهندسی صنایع واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری با مجریان رویدادهای برون‌مرزی گفت: این دانشگاه با رویکرد توسعه همکاری های منطقه‌ای مبتنی بر بیانات مقام معظم رهبری، اولین رویداد استارت‌آپی کشور را در حاشیه هجدهمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در کشور ارمنستان برگزار خواهد کرد.

علی شهابی مدیر دبیرخانه برنامه علمی شبکه های ارتباطی و حمل و نقل دانشگاه آزاد اسلامی افزود: برای مدیریت هزینه‌‌ها و جلوگیری از هدر رفت‌های مالی، اجرای این استارت‌آپ ویکند باهمکاری متخصصان بومی ارمنستان برگزار خواهد شد و فرآیندهای منتورینگ و داروی طرح‌ها به وسیله ویدئو کنفرانس از داخل کشور انجام می‌شود. مشارکت در برگزاری چنین رویدادهایی موجب انتقال تجربه و معرفی توانمندی‌های داخلی و دانشگاهی در منطقه می‌شود.

شهابی اظهار کرد: این رویداد می‌تواند شرایط و فرصت مناسبی برای استارت‌آپ‌ها، شرکت‌ها و صنایع خلاق داخل کشور نیز ایجاد کند. به‌هرحال بعضی از کشورهای منطقه نیازمند تجربیات شرکت‌ها و استارت‌آپ‌هایی هستند که فعالیت آنها در داخل کشور تثبیت شده است. این خود می‌تواند فرصتی برای صدور فناوری از سوی بخش خصوصی و شرکت‌های داخلی به کشورهای منطقه باشد.

دکتر علی شهابی تصریح کرد: باتوجه به اینکه بعضی از حوزه های کسب‌وکارهای استارت‌آپی در داخل کشور اشباع شده است، شرکت‌های خلاق و استارت‌آپ‌های نوپا می‌توانند ایده‌های خود را در فراتر از مرزهای کشور نیز تبدیل به ارزش افزوده کنند. این استارت‌آپ در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، ۸ تا ۱۰ مهر سال جاری در کشور ارمنستان برگزار خواهد شد.

http://ana.ir/i/415729

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید