حمل و نقلی شو؛ دکتر علی شهابی

مصاحبه دکتر علی شهابی درباره نوزدهمین رویداد استارت‌آپی حمل‌ونقلی شو با خبرگزاری آنا

دکتر علی شهابی: رویداد استارت‌آپی حمل‌ونقلی شو و حمایت از تمامی تیم های برگزیده.

علی شهابی رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، نوزدهمین رویداد استارت‌‌آپی حمل‌ونقلی شو با همکاری ستاد فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی ریاست جمهوری از ۱۹ الی ۲۲ خردادماه ۹۸ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در طول یک سال گذشته ۱۸ رویداد استارت‌‌آپی با محوریت حمل‌ونقل برگزار شد که این تعداد رویداد دستاوردهای خوبی برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام شهرری داشته است. تقریباً از سه سال گذشته تا به امروز با جذب ۲ هزار شرکت‌کننده و ۳۰ هزار بازدیدکننده فعال از رویدادها توانسته‌ایم تیم‌های خوبی را شناسایی و گفتمان‌سازی مناسبی را ایجاد کنیم.

شهابی افزود: با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی کشور که دانشگاه آزاد اسلامی نیز مستثنا از این شرایط نیست، هم‌زمان با تأکید بر کیفیت و کمیت رویدادها، دقت بسیاری در جذب منفعت مالی داشتیم و درمجموع رویدادهایی که برگزار شد بدون هزینه بوده و حتی سودآوری مناسبی برای واحد‌ هم داشته است. تمامی این رویدادها از طرف نهادها و سازمان‌هایی از بیرون دانشگاه موردحمایت قرارگرفته و این باعث شده است که دانشگاه هزینه زیادی را صرف این رویدادها نکند. با توجه به اینکه تعداد زیادی رویداد برگزارشده اما تأکید می‌کنم به عبارتی هیچ هزینه‌ای برای دانشگاه آزاد اسلامی نداشته است.

مدیر گروه مهندسی صنایع واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری با بیان اینکه این رویدادها علاوه بر دستاورد مالی دستاوردهای معنوی فراوانی هم داشت اظهار کرد: حضور این تعداد شرکت‌کننده و بازدیدکننده که توانستند به‌راحتی با حوزه صنعت و دانش حمل‌ونقل ارتباط بگیرند تجربه خوبی برای کشور بود.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرری بنیان‌گذار اولین رویداد سریالی در صنعت‌ کارآفرینی و حوزه حمل‌ونقل کشور است که هم‌زمان نوآوری‌های بسیاری مانند اولین کنفرانس پلاس استارت‌آپ‌ ویکند در دنیا را در کارنامه خود ثبت کرده است و این ترکیبی از رویدادهای علمی و استارت‌‌آپی در سطح جهان است.

دکتر شهابی گفت: در این رویدادها توانستیم بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز نخبه مدارس سمپاد استان تهران را به‌عنوان شرکت‌کننده شناسایی و جذب کنیم. بیش از ۴۲۰ ساعت آموزش و بیش از ۳۰۰ ساعت کسب تجربه از کارآفرین‌های موفق ایرانی داشتیم،‌ حضور از بیش از بیست دانشگاه دولتی و آزاد در این رویدادها و همکاری مراکز بین‌المللی همچون بانک جهانی، آکادمی علوم گرجستان و دانشگاه ICHES استرالیا نیز در این رویدادها چشمگیر است.

رئیس دبیرخانه برنامه علمی شبکه‌های ارتباطی و حمل‌ونقل دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: بیش از ۴۰ مربی متخصص و کارآفرین ملی، یک نفر تسهیلگر بین‌المللی و بیش از ۳۰ داور مجرب بنیان‌گذار استارت‌آپ‌های ملی در این رویدادها شرکت داشتند. برگزاری بیش از ۱۰۰ ساعت پیش‌رویداد و دورهمی کارآفرینانه، طرح بیش از ۵۰۰ ایده نوآورانه متمایز، حضور بیش از ۱۴۰ تیم فعال و خلاق استارت‌آپی و با حضور حدود ۳۰۰ نفر شرکت‌کننده بزرگ‌ترین استارت‌آپ ویکند ایران به‌عنوان رکوردی دیگر در آذرماه سال ۹۷ ایجاد شد.

وی ادامه داد: با توجه توانمندی موجود توانستیم در هفت نمایشگاه بین‌المللی حضور فعال داشته و رویداد برگزار کنیم که این نیز برای جذب مخاطب برای دانشگاه آزاد و برندسازی، مهارت‌آموزی، گفتمان‌سازی و همین‌طور ارتباط بیشتر حوزه‌های تخصصی و سازمان‌هایی که می‌خواستند در حوزه استارت‌‌آپ‌ها فعالیت کنند مفید بود.

علی شهابی گفت: دامنه سنی شرکت‌کننده‌ها در این رویدادها از ۱۲ سال گرفته تا ۷۲ سال ثبت‌شده که این نیز آمار جذاب و جالبی است. بیش از ۲۰۰ میلیون تومان جوایز نقدی و غیرنقدی به تیم‌های برتر این رویدادها اهدا شد که در این‌ بین بیش از ۱۰۰ میلیون تومان حمایت مالی و بیش از یک میلیارد تومان نیز به‌صورت غیرمستقیم از طرف حامیان جذب‌شده بود. این حمایت غیرمستقیم مالی شامل اجاره بیش از ۲ هزار متر محل نمایشگاه، غرفه‌سازی، تجهیزات و لوازم مربوطه، حمل‌ونقل، پذیرایی، هدایا، تبلیغات و چاپ و … بود که توسط سازمان‌های مختلف تأمین شد و حتی برخی تجهیزاتی که در این رویدادها تهیه شد برای واحد به‌عنوان اموال جدید ماندگار شد.

دکتر شهابی در انتها خاطرنشان کرد: اعتلای جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام شهرری و مطرح‌شدن این واحد دانشگاهی در بین دانشگاه‌های پیشرو، صنعت و نظام جمهوری اسلامی ایران دستاورد ماندگار دیگری است که بی‌شک در گذر زمان این آوازه برای تمام دانشجویان گذشته، حال و آینده واحد مفید و برای خانواده محترم کارمندان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی برکات فراوانی را موجب خواهد شد.

http://ana.ir/i/385968

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید