دکتر علی شهابی؛ استارتاپ ویکند شهرهوشمند

مصاحبه دکتر علی شهابی دربارۀ استارتاپ ویکند شهر هوشمند با خبرگزاری آنا

دکتر علی شهابی: نفرات برتر نخستین استارت‌آپ ویکند شهری در شهرری معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شهرری، اختتامیه همزمان نخستین استارت‌آپ ویکند شهر هوشمند و نخستین استارت‌آپ ویکند شهری که برای نخستین‌بار در دو نمایشگاه بین‌المللی «شهر هوشمند و مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری»، در مصلای امام خمینی(ره) و از ۲۳ تا ۲۵ دی برگزار شد با ۵۴ ساعت کارگاه تجربی و علمی و ۸ ساعت پیش‌رویداد و شرکت ۱۲۰ نفر از ایده‌پردازان، دانشجویان و دانش‌آموزانی از مدارس سمپاد و ارائه ۷۰ ایده و انتخاب ۱۱ ایده در مرحله اول داوری و ۴ ایده برتر با رویکردهای شهری و شهر هوشمند به کار خود پایان داد.

دکتر علی شهابی مسئول برگزاری استارت‌آپ‌ ویکندهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری در این مراسم اظهار کرد: با توجه به آرمان‌های دانشگاه آزاد اسلامی و چشم‌انداز اعلام شده از طرف دکتر طهرانچی، دانشگاه آزاد تا سال ۱۴۰۴ می‌تواند انتخاب اول دانش‌آموزان باشد و در این راستا دستاوردها و فعالیت‌های آن باید به خوبی نشان داده شود.

وی اضافه کرد: برای گفتمان‌سازی این موضوع و مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی که از شاخص‌های اصلی یک دانشجو است و جزء تأکیدات مقام معظم رهبری است، این واحد دانشگاهی برگزاری رویدادهای استارتاپی را به‌عنوان یکی از راه‌های تحقق این مهم انتخاب کرده است.

دکترشهابی مسئول برگزاری استارت‌آپ‌ ویکندهای واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی‌(ره) شهرری تنها واحد دانشگاهی در بین تمام دانشگاه‌های کشور است که  سال ۹۷ موفق به برگزاری ۱۲ رویداد استارت‌آپی شده و به دنبال فرهنگ‌سازی و ایجاد فضاهای نوآورانه و جدید است تا خودباوری و انگیزه را در بین شرکت‌کنندگان افزایش دهد.

علی شهابی مطرح کرد: از جمله امتیازی که برگزاری این استارت‌آپ برای شرکت‌کنندگان آن داشت حضور مشتریان و ذی‌صلاحان برای طرح‌های ارائه شده در نمایشگاه بود که با رجوع به تیم‌ها درخواست همکاری و مشارکت داشته‌اند.

وی یادآور شد: از جمله فعالیت‌های انجام شده در این استارت‌آپ‌ویکند حضور منتورها و متخصصان فضای کسب‌وکار و ارائه مشاوره رایگان برای شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان از غرفه واحد بوده است. با برگزاری پنل تخصصی بوم مدل کسب‌وکار در روز دوم نیز تعدادی از نخبگان این حوزه با یکدیگر به بحث و تبادل‌نظر پرداختند که مورد توجه بسیاری از بازدیدکنندگان قرار گرفت. در حاشیه این رویدادِ استارت‌آپی تفاهم‌نامه‌ای با شرکت نیراسیستم منعقد و جلسه اتاق فکر شهرداری منطقه ۱۷ برگزار شد.

مدیر گروه مهندسی صنایع و مسئول برگزاری استارت‌آپ‌ ویکندهای واحد یادگار امام خمینی شهرری در پایان با اشاره به برگزیدگان استارت‌آپ‌ویکند «شهر هوشمند و شهری»، تصریح کرد: سه برگزیده این دوره از هدایای نقدی و حمایت‌های معنوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی شهرری برخوردار می‌شوند.

به گزارش آنا، تعدادی از معاونین و مدیران کل وزارت راه و شهرسازی، مدیران کل وزارت تعاون، شهرداران مناطق مختلف شهر تهران، ستاد بازآفرینی شهری شهرستان ها، کانون نمایندگان ادوار مجلس، نماینده صدا و سیما، نماینده صنف طلا و جواهر، نمایده تعدادی از مراکز رشد و شتابدهنده‌های کشور، مدیرعامل و دبیر مجمع خیّرین کانون کارآفرینان استان تهران، مدیران سازمان برنامه و بودجه، نمایندگان اعضای شورای شهر استان تهران، نماینده استارتاپ ویکند جهانی و برگزار کننده رویدادهای راه ابریشم، نماینده دانشگاه‌های تهران، امیرکبیر، خواجه نصیر، آزاد تهران‌مرکزی، تهران شرق و بسیاری دیگر از علاقه‌مندان به حوزه شهری از بازدیدکنندگان این رویداد استارتاپی بوده‌اند.

تیم‌های برتر این رویداد استارت‌آپی به شرح زیر است:

تیم برتر اول: مکس دیزاین

اسامی برترین‌های مکس دیزاین: متین حسنی، امیر حسنی، عرشیا احمدی، علی آهنگی، عماد سرلک، جواد غفاری و امیر علی کاظمی

تیم برتر دوم: سانس‌آپ

اسامی برترین‌های سانس‌آپ: مریم اردکانی، امیر حسین شریفی، ارمغان آذری‌خواه، مهدی موسوی و عرفان اسماعیلی

تیم‌های برتر سوم: گیم اسکول و ایده‌آفرینان

اسامی شرکت‌کننده‌های گیم‌اسکول: کسری قربانی، محمدمهدی اجاقی، ابوالفضل اختری، عرفان شادان، ابوالفضل شاهمرادی، امیر محمد رنجبر، آرمان ابراهیمی خوشدل و دانیال غضنفری.

اسامی شرکت‌کننده‌های ایده‌آفرینان: حمید امیدیانی، بابک فرهادی، روزبه مثقال‌چی، عباس لازمی و عرشیا بوشهریان.

http://ana.ir/i/352831

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید