دکتر علی شهابی؛ مهندسی صنایع شهرری، مطالبه گری و آرمان خواهی

مصاحبه دکتر علی شهابی دربارۀ مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی با خبرگزاری آنا

علی شهابی: رویدادهای استارت‌آپی موجب تقویت فضای مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی دانشجویان می‌شود.

رئیس دبیرخانه برنامه علمی شبکه‌های ارتباطی و حمل و نقل دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به موضوع ارتباط دانشگاه با صنعت و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: مقام معظم رهبری، همواره روی دو کلیدواژه «آرمان‌خواهی» و «مطالبه‌گری» در دیدار با دانشجویان تأکید داشته‌اند و دانشگاه آزاد اسلامی در راستای همین دو کلید واژه اقدامات خود را آغاز کرده است.

مدیر گروه مهندسی صنایع واحد یادگار امام‌ خمینی(ره) شهرری ادامه داد: درواقع به‌دنبال این هستیم که جوانان با خودباوری به فضای آرمان‌خواهی برسند و مطالبه‌گر باشند؛ آرمان‌خواهی جوانان گاهی در استارت‌آپ‌ها به‌‌وجود می‌آید؛ آینده دانشجویان به میزان مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی شما بستگی دارد.

دکتر شهابی ادامه داد: اگر جوانان مطالبه‌گر باشند، می‌توانند به این وسیله به آرمان‌های خود برسند؛ برای اینکه آرمان‌‌‌گرایی به‌ثمر برسد، باید جوان خودشناس باشد و به این باور برسد که هر کار متعالی را می‌تواند انجام دهد. دانشگاه آزاد اسلامی سعی کرده است که فعل توانستن را در این راستا برای جوانان صرف کند.

رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان واحد یادگار امام‌خمینی(ره) شهرری با اشاره به طرح «پایش» تصریح کرد: در طرح «پایش» رویه‌ای در پیش‌‌گرفته‌ایم که ابتدا با شناسایی چالش‌های اولویت‌دار کشور و سپس با پیاده‌سازی پژوهش یکپارچه و شبکه‌ای در دانشگاه‌ها، پاسخی به آن چالش‌ها ارائه کنیم. این طرح به‌‌‌‌‌صورت یکپارچه تعریف شده است؛ یعنی همه کشور درگیر این موضوع هستند و در یک حوزه خاص و مشخص و به‌‌‌‌‌‌‌‌صورت شبکه‌ای در راستای حل مسائل و مشکلات کشور گام بر‌می‌دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرری اضافه کرد: در طرح «پایش»، ارتباطات واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در یک بستر تعاملی حفظ شده است و واحد یادگار امام(ره) جلد اول کتاب «نظام موضوعات شبکه‌های ارتباطی و حمل‌ و‌ نقل» را با راهبری اینجانب در دانشگاه آزاد اسلامی در راستای طرح «پایش» تدوین کرده است.

استاد شهابی اذعان کرد: در این فضا برای گفتمان‌سازی طرح «پایش» برای دانشجویانی که هنوز به مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری نیز نرسیده‌اند، رویدادهای استارت‌آپی را برگزار کرده‌ایم؛ در رویدادهای استارت‌آپی، علاوه بر اینکه فضای مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی جوانان تقویت می‌شود، چالش‌های کشور توسط جوانان شناسایی می‌شود و برای این چالش‌ها، راهبردهای خودشان را اعلام می‌کنند.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری گفت: حدود ۱۲ رویداد استارت‌آپی در سال جاری توسط واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری برگزار شده و همچنین در دو ماه پایانی نیز دو رویداد استارت‌آپی دیگر برگزار خواهد شد.

دکتر علی شهابی با بیان این که دانشگاه آزاد اسلامی در حال تغییر و تحول است خاطرنشان کرد: دکتر طهرانچی تأکید کردند دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۴۰۴ انتخاب اول محققان، دانشجویان و استادان باشد و شواهد و قرائن نشان می‌دهد که این اتفاق خواهد افتاد و ما قطعاً جزو گزینه‌های اول انتخابی در کنکور هستیم. در واقع می‌توان گفت که سال ۹۷ نقطه عطف تحول بزرگ بین‌المللی برای دانشگاه آزاد اسلامی است.

http://ana.ir/i/355291

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید