علی شهابی؛ رویداد استارتاپی حمل و نقلی شو

مصاحبه دکتر علی شهابی درباره رویداد استارت‌آپی دریایی‌شو با خبرگزاری آنا

علی شهابی در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از برگزاری نخستین استارت‌آپ ویکند دریایی‌شو خبر داد.

وی افزود: نخستین استارت‌آپ ویکند تخصصی «دریایی‌شو» با توجه به برگزاری موفق بیش از بیست رویداد استارت‌آپی ملی صنعت حمل‌ونقل، همزمان با پنجمین نمایشگاه و کنفرانس دریایی و صنایع فراساحل آسیا ۳ تا ۵ شهریور ماه ۱۳۹۸ در مصلای تهران برگزار می‌شود.

مسئول برگزاری و رئیس کمیته های علمی و اجرایی رویداد سریالی حمل‌ونقلی‌شو اظهار کرد: در این رقابت‌، جمعی از نمایندگان نهادها و سازمان‌های حمل‌و‌نقلی از وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تعدادی از کارآفرینان حوزه حمل‌و‌نقل دریایی و صنایع فراساحل حضور خواهند داشت.

دکتر شهابی بیان کرد: این مسابقه از ساعت ۱۰ روز یکشنبه ۳ شهریور ماه جاری آغاز و تا پایان روز سه شنبه ۵ شهریور ماه ادامه پیدا می‌کند و شرکت‌کنندگان به‌صورت ملی و از شهرها و دانشگاه‌های مختلف کشور حضور خواهند داشت.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری اضافه کرد: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان با توجه به مأموریت علمی خود، برنامه‌های تخصصی مهارت‌محور و متنوعی در حوزه شبکه‌های ارتباطی و حمل‌و‌نقل و با تمرکز بر محور دریا و فراساحل با همکاری دبیرخانه استانی برنامه علمی دانشگاه آزاد اسلامی و ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی ریاست جمهوری همزمان با پنجمین نمایشگاه و کنفرانس دریایی و صنایع فراساحل آسیا اجرا می‌کند.

وی برگزاری نخستین استارت‌آپ ویکند «دریایی‌شو» با نگاه جذب، ترویج و کادرسازی جوانان نخبه و علاقه‌مندان به حوزه کارآفرینی در کشور را از جمله این برنامه‌ها در سال مزین به شعار «رونق تولید» دانست و گفت: این رویداد با هدف آغاز تحول دیجیتال در بنادر دریایی، هوشمندسازی حمل‌ونقل دریایی و توسعه اقتصاد دریا برگزار می‌شود.

شهابی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از بیست رویداد استارت‌آپی موفق در حوزه‌های مختلف صنعت حمل‌ونقل برگزار کرده‌ایم و بیش از دو هزار نفر شرکت کننده، بالغ بر پنجاه هزار نفر بازدید کننده و تعداد قابل توجهی سرمایه‌گذار، سیاست‌گذار، تسهیل‌گر و صاحبان کسب‌وکار در این رویدادها شرکت کرده‌اند که بالاترین جامعه آماری در اکوسیستم استارت‌آپی و کارآفرینی صنعت حمل‌ونقل کشور را شامل می‌شود. در این رویداد نیز روزانه بیش از بیست مربی و بیست داور متخصص در حوزه کسب‌وکار و از فعالان اکوسیستم استارت‌آپی کشور دور هم جمع شده‌اند و با برگزاری کارگاه‌ها و حضور بین تیم‌های شرکت‌کننده، آنها را برای کارآفرینی در حوزه حمل‌و‌نقل دریایی و فراساحل آماده می‌کنند.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری با اشاره به اقدام خلاقانه این باشگاه در برگزاری چهار پیش‌رویداد با هدف تعمیق دانش و ارتقای انگیزه و نشاط شرکت‌کنندگان ادامه داد: به برگزیدگان این رویداد ملی، تندیس و نشان برتر صنعت حمل‌ونقل، جوایز نقدی و حمایتی اعطا خواهد شد و به همه شرکت‌کنندگان گواهی حضور معتبر و نیز گواهی شرکت در کارگاه‌های رویداد تعلق خواهد گرفت.

دکتر علی شهابی در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با قرار گرفتن در یکی از مهمترین و راهبردی‌ترین مناطق تجاری و اقتصادی جهان و در اختیار داشتن سواحل وسیع در حاشیه مهمترین منطقه دریانوردی جهان (خلیج فارس و دریای عمان) و همچنین بزرگترین دریاچه جهان (دریای خزر) و نیز با تاریخ چند هزارساله در امر دریانوردی و رتبه نخست در منطقه خلیج فارس از نظر طول سواحل و تعداد بنادر و رتبه نخست اوپک و رتبه اول جهانی از نظر ظرفیت ناوگان دریایی نفتی و رتبه چهارم قدرت دریایی جهان، دارای پتانسیل فراوان جهت رشد و توسعه صنایع و امور دریایی بوده و ورود استارت‌آپ‌های دریایی حتماً رونق اقتصادی و شرایط تجاری و سرمایه‌گذاری جذابی را برای کشور رقم خواهد زد.

http://ana.ir/i/402548

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید