علی شهابی؛ مدیر گروه مهندسی صنایع

مصاحبۀ کانال تخصصی شورایاری ها با دکتر علی شهابی

یک سؤال از یک شورایار

“علی شهابی”

در آستانه پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران کانال تخصصی شورایاری قصد دارد پای صحبت شورایاران داوطلب نشسته و بخشی از نظرات ایشان را در مورد مسائل و مشکلات شهروندان و شهر تهران جویا شود.
از آقای “دکتر علی شهابی” شورایار منطقه ۲۲ تهران سؤال کردیم؛ مهمترین ملاک‌های انتخاب شهردار تهران از نظر شما کدام است؟

شهابی پاسخ داد: شهردار تهران بایستی فردی متخصص در حوزه مدیریت شهری، معتقد به مشارکت شهروندان در اداره امور شهر، شورا باور و مشورت‌پذیر و با روحیه تعامل بالا و در عین پاک‌دستی، ولایت‌مدار و از بدنه شهرداری و مدیریت شهری باشد.
گماردن افرادی که در حوزه مدیریت شهری تجربه و سابقه مثبت ندارند و صرفاً در حوزه‌های دیگر دارای تجربه هستند در رأس شهرداری تهران ریسک بزرگی است؛ که هرگونه هزینه احتمالی در اثر این خطای انتخاب اعضای شورای اسلامی شهر تهران را لاجرم مردم پرداخت خواهند کرد.
به نظر من شهردار پایتخت باید واجد تمام ملاک‌های یک مدیر طراز اول در کشور باشد. شهردار تهران باید همسنگ شهرداران کلانشهرهای دنیا باشد.
همچنین شهردار آینده تهران باید به جای درگیر شدن در منازعات سیاسی بتواند با مجموعه دولت تعامل داشته و صرفاً بفکر مصالح شهر و شهروندان باشد و از فکر رئیس‌جمهور شدن خارج شود.
دکتر شهابی افزود؛ با توجه به زنده و پویا بودن شهر، مشکلات امروز ما دیگر مشکلات فردا نیستند که با همان تفکرات کهنه حل شوند. شهردار تهران باید به تفکر به‌روز جوان‌ها ایمان داشته باشد و برای جوان‌ها فرصت‌های بیشتر تصمیم‌سازی فراهم کند. مشارکت جوان‌ها را در بدنه مدیریت شهری افزایش دهد و از ایده‌ها و توانایی‌های بلقوه، متمایز و خاص جوان‌ها شهر را بهره‌مند کند.

“شمیم حضور مردم به شهر طراوت می‌دهد”

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید