علی شهابی رأی میدهد

علی شهابی در این انتخابات چه می کند!؟

ایران یکی از پر انتخابات ترین کشورهای دنیا است، کشوری که به طور میانگین هر دو سال یک بار شاهد یک انتخابات است. جمعه 7 اسفند ماه سال 1394 نیز دو انتخابات توأم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اقامه می شود که هر دو نقش مهم و بی‌بدیلی در جریان امور کشور عزیزمان ایران دارند. مجلس خانه‌ی ملت و تجلّیگاه عزّت ملی است. مشارکت بالا و انتخاب درست ما در تشکیل یک مجلس انقلابی می‌تواند عزّت اسلامی و عزّت ملی ما را به دنیا نشان دهد و تأمین‌کننده‌ی منافع عمومی باشد. اجتماع خبرگان رهبری هم در نظام جمهوری اسلامی، تعیین‌کننده‌ترین و مهمترین رکن از ارکان این نظام است. هیچ‌کدام از ارکان نظام جمهوری اسلامی از لحاظ تعیین‌کننده بودن و آثار ماندگاری باقی گذاشتن، به اهمیت این اجتماع نیست.

مردم نباید کنار بروند، اگر مردم کنار بروند همه شکست مى‏خوریم.

طبیعی است که با حضور همگانی در انتخابات، استحکام ملی و اقتدار بین المللی، ناشی از وجود مجلس قوی و با پشتوانه مردمی تحقق خواهد یافت.

من رأی میدهم چون ایرانی هستم و به ایرانی بودنم افتخار می كنم.

هوشیار باشیم که مبادا مردمی بودن نظام و منافع ملی این کشور عزیز را فدای خواسته‌های محدود جناحی کنیم و آرمان‌های امام و شهدا را در خواسته‌های کوتاه‌مدت سیاسی بجوییم. اجازه ندهیم وحدتی را که قرآن کریم برای جوامع اسلامی می‌خواهد و امام عزیز بارها بر آن تأکید کرده بودند، در فضای سیاسی این روزها که عده‌ای می‌خواهند با تفرقه‌افکنی، خود را بر مردم تحمیل کنند، مخدوش نمایند. مبادا مکارم اخلاق در احترام به همدیگر را بر باد دهیم و مانند کسانی باشیم که از رذیلت‌های اخلاقی چون توهین، تهمت، دروغ، تجسس در زندگی مردم، تهدید و از همه مهمتر ریاکاری، ظاهرسازی و فریب خلق برای خود نردبانی جهت رسیدن به قدرت می‌سازند، که این کار پسندیده‌ی خدا و خلق خدا نیست.

وَلَا تَنَابَزُوا بِالْأَلْقَابِ بِئْسَ الاِسْمُ الْفُسُوقُ بَعْدَ الْإِيمَانِ وَمَن لَّمْ يَتُبْ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ

و همديگر را با لقب هاى بد مخوانيد، چه نام بدى است [نام] فسق پس از تحقّق ايمان! و كسانى كه [از اين گناهان] توبه نكنند اينانند كه ظالمند. ﴿۱۱حجرات﴾

هفتم اسفند، باید تبلور عزم جزم و اراده‌ی مستحکم مردمی باشد که با همه‌ی گرایش‌های سیاسی برای اعتلای اسلام، انقلاب اسلامی و ایران عزیز به پای صندوق‌ها می‌آیند و با زبان رأی اعلام می‌نمایند که ملت ایران با سابقه‌ای طولانی و درخشان در تمدن بشری و فرهنگ اصیل اسلام و تعالیم ناب مکتب اهل بیت(ع) از خوارج سیاسی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی بیزار است و مسیر اعتدال، میانه و وسط، به معنای «راه مستقیم» را انتخاب می کند.

انتخابات یک نعمت است که بایستی از این نعمت بهره بُرد پس رأی من یك نعمت است!

رفتار ما در انتخابات هفتم اسفند ماه نتایج متناسب با خود را در پی خواهد داشت؛

با شرکت در انتخابات مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظیفه‌ای که بر عهده‌ی هر فرد هست انجام گرفته است. اصل انتخابات حضور مردم در پای صندوقهای رأی و رأی دادن آنها است. شرکت در انتخابات آبروی نظام جمهوری اسلامی، ملّت و کشور عزیزمان ایران است.

برای انتخاب درست چگونه باید عمل کنیم؟

افراد و گروه‌های سیاسی هر کدام مصادیق مختلفی از انتخاب درست به ما پیشنهاد می کنند. اما این مهم است که مردم عزیزمان سعی کنند این کار را با احساس حجتی بین خودشان و خدای متعال انجام بدهند و ان‌شاءالله قصدشان را خالص کنند.

از همه‌ی حقمان استفاده کنیم! مثلاً ما در پایتخت جمهوری اسلامی ایران که سی نفر را باید انتخاب کنیم، اگر بیست و نه نفر را انتخاب کردیم، در واقع از یک‌سی‌ام از حق خودمان بهره نبرده‌ایم. و چون یکایک افراد را ممکن است نشناسیم بهتر است اعتماد کنیم به آن کسانی که لیست ها و یا برخی افراد را معرّفی کرده‌اند.

برد و باختی وجود ندارد همۀ ملت ایران برنده اند!

اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم؛ وقتی شما در راه نصرت الهی قدم زدید، خدای متعال قطعاً شما را نصرت خواهد کرد. در آن صورت، نتیجه‌ی انتخابات هرچه باشد نتیجه‌ای خواهد بود که ان‌شاءالله به نفع کشور است.

لازمۀ این پیروزی این است که ‏انتخاب کنندگان قبل از رفتن به سر صندوق انتخابات، منتخبین خود را با تحقیق و دقت کامل روى یک ورقه بنویسند که در وقت رأى دادن، با ذهن حاضر رأى بدهند. و لازم است که خودشان مستقیماً رأى خود را به صندوق بیندازند و به احدى اعتماد نکنند که فرصت طلبان در کمینند.

‏‏با توجه به پندهای حضرت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آن چیزى که الآن لازم است این است که با مطالعه و دقت چشم هایمان را باز کنیم. افرادى که انتخاب کنیم که صفات خاصى داشته باشند. اول: اینکه مؤمن باشند؛ مؤمن به این نهضت باشند؛ جمهورى اسلامى را بخواهند؛ طرفدار مردم باشند؛ امین باشند؛ اسلامى باشند، و شرقى و غربى نباشند، انحرافات مکتبى نداشته باشند. اگر یک دکتر، دانشمند، عارف، فیلسوف، روحانی یا هرکسی که تمام عالم را در تحت سیطره علمى خودش برده باشد لکن جمهورى اسلامى را نخواهد، این را انتخاب نکنیم.

انتظار است با حضور حماسی مردم در روز هفتم اسفند ماه این استحکام ملی و اقتدار بین المللی صورت تحقق به خود گیرد که یقیناً خواهد گرفت.

مردم مجلس دهم را بگونه ای می خواهند که حداقل ده معیار زیر را داشته باشد:

  1. درصدد حل مشکلات کشور باشد.
  2. به عزت و استقلال ملی اهمیت بدهد.
  3. درد مردم و کشور را بشناسد.
  4. متعهد، متدین و شجاع باشد.
  5. در مقابل تلاش قدرت ها برای بازگشت به این کشور بایستد.
  6. علاقه مند واقعی به پیشرفت کشور باشد.
  7. پیشرفت کشور را در تربیت علمی جوانان بداند.
  8. دولت را در راستای اقتصاد درون زا موظف کند.
  9. به وظایف خود در قانون اساسی آشنا باشد.
  10. در مقابل طمع ورزی و زیاده خواهی استکبار بایستد.

و یادمان باشد لازم است ده کار مهم برای انتخابات مجلس دهم انجام دهیم:

  1. اول وقت و با قصد قربت رأی بدهیم.
  2. دیگران را به شرکت در انتخابات ترغیب کنیم.
  3. از تمام حق خود برای رأی دادن استفاده کنیم و تمام اسامی در برگه را پر کنیم.
  4. تلاش کنیم که انتخابمان درست و مطمئن و بر اساس حجت شرعی باشد.
  5. برخی از نامزدها را نمی‌شناسیم پس به فهرست پیشنهاد شده از طرف افراد مؤمن و انقلابی اعتماد کنیم.
  6. پای صندوق‌های رأی نظم و ادب را رعایت کنیم و با متانت و صبر از ایجاد تشنج جلوگیری کنیم.
  7. اختلاف نظرها و کدورت‌های دوران انتخابات را از روز انتخابات فراموش کنیم.
  8. شنبه پس از انتخابات را روز مهربانی و بردباری بدانیم.
  9. به استحکام ملی و اقتدار بین المللی کشور عزیزمان ایران ایمان بیاوریم.
  10. و همیشه به ایرانی بودن خودمان افتخار کنیم.

اهميت انتخابات خبرگان را به هیچ وجه فراموش نکنیم زیرا:

شايد هيچ كدام از انتخاباتهای كشور به اين درجه از اهميت و حساسيت نباشد؛ با اين انتخابات، مردم افراد خبره‌ي مورد اعتماد خودشان را انتخاب مي‌كنند تا اينها آماده‌ي به كار باشند براي لحظه حساس فقدان رهبري یا کلیددارِ حرکت انقلاب در كشور. اين مجموعه مورد اعتماد ملت بايد بنشينند و با بصيرت كامل، رهبري را كه قادر بر اداي تكاليف رهبري مي‌دانند، انتخاب كنند و به مردم معرفي كنند. كار مهم خبرگان در درجه اول، همين انتخاب است و در درجه‌ي دوم، نظارت بر وضع رهبر موجود و حاضر، كه متوجه باشند و ببينند آيا صلاحيت‌ها در او باقي است؟ اين كار مهم مجلس خبرگان است. هيچ دستگاه ديگري در كشور وجود ندارد كه بتواند اين كار مهم را انجام بدهد و قانون به آن، چنين اجازه‌اي را داده باشد و چنين تكليفي را كرده باشد. مطابق اصل 111 قانون اساسی خبرگان مردم بر صفات رهبری همواره نظارت می‌کنند و مطابق اصل 5 و 109 قانون اساسی صفات رهبری به طور مداوم باید توسط خبرگان رهبری مورد نظارت دقیق قرار گیرد.

بر این باور دارم که جمعه 7 اسفند ماه 1394 بار دیگر شور انقلابی در کشور حاکم خواهد شد و حماسه ای دیگر در دفتر انقلاب رقم خواهد خورد. با این امید از همه دانشجویان عزیزم، همکاران گرامی و هم میهن های گرانقدرم دعوت می کنم با معیار قرار دادن شاخص های درست در انتخاب افراد، بصیرت لازم را داشته و با رأی قاطع خود در اعتلای کشور عزیزمان ایران تلاش نمایند.

علی شهابی

خدمتگزار نظام جمهوری اسلامی ایران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید